הטכניקה שלי
הטכניקה בה אני משתמשת, היא טכניקה אותה פיתחתי בעצמי בשנת 2011, המשלבת בין קנבס לגירי פסטל ועבודה דיגיטלית.
כשהתחלתי לעבוד בתור עצמאית בשנת 2009, העבודה שלי הייתה מאוד דיגיטלית, אך בעקבות מספר ביקורים בתערוכת ספרי ילדים בינלאומית בבולוניה הבנתי שלסגנון דיגיטלי אין הרבה ביקוש בעולם.
ישבתי ועשיתי נסיונות וציורים בחומרים שונים עד שהגעתי לטכניקה הזו, שבה מרגישים את הטקסטורה המיוחדת של צבעי הפסטל על הקנבס.
סגנון 2 - גבולות מטושטשים
 שלב ראשון: סקיצה במחשבאחרי שהסקיצה במחשב מוכנה, היא מודפסת על נייר סקיצה ומועברת לקנבס באמצעות עיפרון וגירוד. |
---|
 שלב שני: פסטל על קנבסאחרי שהסקיצה הועברה לקנבס אני מתחילה לצבוע את הציור בגירי פסטל יבש. אני מאוד אוהבת צבעים, צבעים חיים ושמחים!
הפסטלים מתערבבים יפה אחד עם השוני ויוצרים אפקטים מעניינים כשמורחים אותם, זה מבליט את הטקסטורה של הקנבס.
בסיום הצביעה אני מרססת ספריי פיקסטיב לשמירה על הציור מהתפזרות הצבע. |
---|
 שלב אחרון: עיבוד וציור דיגיטליאת הציור המוכן אני סורקת למחשב באמצעות סורק A3 . בתוכנת עריכה אני מחזקת את הצבעים שלפעמים נחלשים בסריקה, ולאחר מכן מציירת את הקווים של הציור בשכבות נפרדות. |
---|
 דוגמא מתוך הספר "רוני וגלגל המזלות" |
---|
 דוגמא מתוך הספר "רוני וגלגל המזלות" |
---|
סגנון 1 - גבולות ברורים
 שלב ראשון: סקיצה במחשבלטעמי הכי נוח לעשות את הסקיצה במחשב. כך אפשר למחוק, לתקן, להזיז, להקטין, להגדיל וזה כמובן מאוד אקולוגי! |
---|
 שלב שני: צביעת הקנבסאחרי שהעברתי את הסקיצה (המודפסת) על הקנבס, אפשר להתחיל לצבוע בעזרת גירי פסטל יבש בכל הצבעים. בגמר העבודה אני מרססת ספריי פיקסטיב כדי שהגירים לא יברחו לי מהקנבס. |
---|
 שלב אחרון: עיבוד וציור דיגיטלילאחר שהציור נסרק למחשב, נותר לי לעבד את גבולות הצבעים בציור, כך שהכל חלק, חד וברור.
בתום העיבוד אפשר להתחיל לצייר בשכבות נפרדות, קווים קצת יותר פשוטים מאשר בסגנון השני מכיוון שהגבולות כבר ברורים. |
---|